From the beginnings to the present

1978年、当時18歳の青年ルイージ ラルディーニはイタリアのサルトリアーレの伝統から多大なる影響を受け、家族の援助を受けながら、自身の成長と共に理想とするエレガンスを追い求める。兄アンドレア、姉ロレーナは彼の才能を信じ、父親の援助を受け、洋服を作る為の小さな仕立て用のラボラトリーをオープン。

ラルディーニファミリーの情熱の結晶である彼らの“家”で、伝統、美に対する愛情、新しく現代的なモノへの憧れを融合し磨き上げた事で、それらの商品は短期間のうちに多数のメゾンの関心を集めた。このようにしてラルディーニの夢は始まり、事業の発展に向けて成熟していく。

“Do what is necessary to achieve your most ardent desire, and you will eventually achieve it”, Beethoven once said, and so it was that a young Luigi Lardini mustered all his resolve and commitment and set about accomplishing his dream, embarking on the road to success.

His first menswear collection came into being in the Seventies. In awe of his creative talent, Luigi's brother Andrea and sister Lorena realised the extent of his potential and joined him in his endeavour. With the help of their father, they set up a tailoring studio in 1978.

Luigi focused on the creative side of the business, Andrea used his knowledge of computer engineering to take care of the technological side of matters whilst Lorena dealt with administration and financial management. A few years later, the siblings’ little sister Annarita came on board and was put in charge of quality control.

From reality to success
ビジネスから成功へ

スタートからわずか数年の間に、ラルディーニの顧客リストには世界の有名メゾンが名を連ねる。数年後には末妹のアンナリータもビジネスに加わり、ラルディーニファミリーは継続的に地域への投資を重ね、名を馳せ、会社と共に成長する。敷地、建物を拡張し、技術・テクノロジーも進化を遂げ、プロダクトは自分達が追い求めた境地にまで到達する。

1998年、ラルディーニの名を冠した初のコレクションが発表される。

ラルディーニはサルトリアーレの伝統、美に対する情熱、常に時代の先を見据える目を併せ持ち、様々な人々の嗜好を満足させることを実現した唯一無二のブランドとして現在もコレクションを披露し続けている。

The extreme elegance of the outerwear and the perfect combination of heritage charm and contemporary stylishness rapidly attracted the attention of big names from the Italian and international fashion industry. The dream spread its wings and became a family business.

The little atelier soon grew in size, technology got more innovative and production levels increased. Being a family trait, a strong work ethic brought everyone together as they forged ahead with a “one for all and all for one” attitude anchored by strong values, endless energy and a deep love of fashion. Finally, Lardini's first collection of cashmere jackets for men came out in 1993.

ラルディーニファミリーは創業当時から“一人は皆の為に、皆は一人の為に”をモットーに、常に会社の中心かつ革新的な原動力としての役割を担っている。そして、生地への愛着を深め、テーラーの熟練した技術に触れ育った新しい世代が、今後の会社を牽引していく存在として中核を担っている。

彼らはマルケ州のクラフトマンシップの伝統に対する情熱に加えて、イタリア国内や海外のファッション業界の重鎮のもとで習得した知識、リサーチやイノベーションを絶やさない継続的な探究心、未来を見据えるビジョンを携えている。それが唯一無二であるラルディーニのスタイルを今日の男性女性にふさわしい現代的なデザインへと昇華する為の斬新で挑戦的な発想へと繋がっている。

Today, the Lardini brand is adored and admired the world over for the sheer elegance and premium quality of its garments that deliver sophisticated stylishness, sartorial superiority, artisanal expertise and passionate research into innovative and exclusive fabrics.

The Lardini menswear collections have been expanded by the addition of various proprietor product lines, each of which encapsulates a different mood or need without straying from the core identity of the brand.